Ellen Holm

Sömnproblem

Kategori:

Kan inte sova. Klockan är tjugo minuter över fem på morgonen och jag ligger klarvaken. Varför är jag vaken? Om 4 timmar sitter jag i aulan i min nya skola, blir uppropad och får träffa min nya klass för första gången. Från och med idag är jag gymnasieelev. Egentligen så vet jag inte om jag är nervös över huvudtaget. Är pirrig. Längtar efter att få träffa min nya klass som kommer vara nära mig de kommande åren. Den klass jag om 3 år kommer springa ut med, lycklig som få och sjunga "vi har tagit studenten, vi har tagit studenten" tillsammans med. Nyfiken över hur mina kommande 3 år fram till studenten kommer se ut. Men jag har en känsla att de kommer bli de bästa åren i mitt liv. Jag ska göra min gymnasietid till det. De bästa åren i mitt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: